29 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниНовите Volvo FM и FMX вече и с аварийно-спасителни кабини

Новите Volvo FM и FMX вече и с аварийно-спасителни кабини

Новите камиони Volvo FM и Volvo FMX вече могат да бъдат поръчвани и за специализирани превозни средства, с кабина за екипаж до 9 души. Новите варианти на кабини на двата модела, разработени в тясно сътрудничество с производителите на надстройки за аварийно-спасителни превозни средства, имат редица подобрения, специално проектирани за пожарни и спасителни операции.

Новата кабина за екипаж е проектирана в сътрудничество с Rosenbauer, една от водещите компании за надстройки за аварийно-спасителни превозни средства. Това е прототип на FM с надстройка на Rosenbauer ЕТ за австралийската пожарна служба.

Вече можем да предложим много модерна и обширна гама от тежкотоварни камиони, предназначени за спасителни и противопожарни операции. Новите варианти на Volvo FM и Volvo FMX са проектирани да предоставят на екипажите работна среда от световна класа”, казва Ларс Франк, продуктов мениджър специализирани автомобили във Volvo Trucks.

Пазарът на пожарни и други превозни средства за спасителни операции в Европа надхвърля 3000 броя годишно. В допълнение към съответствието с националните и международни регулации, автомобилите трябва да бъдат адаптирани да посрещнат специфичните изисквания на всяка аварийно-спасителна дейност. Това включва високи стандарти за безопасност, надеждност и гъвкавост.

Кабина, проектирана да бъде безопасна, ергономична и практична, и с голямо пространство.

Новите Volvo FM и Volvo FMX с кабина за екипаж имат капацитет от до девет седящи места. Автомобилите са проектирани да предоставят на всеки аварийно-спасителен екип възможно най-добрите условия за ефективна и безопасна работа в тежка среда. Тези нови камиони предлагат същите високи стандарти за пасивна и активна безопасност, ергономичност и комфорт, както и останалите моделни варианти на новите Volvo FM и Volvo FMX, представени през 2020 г. Кабината е щателно тествана за безопасност и идва с широки прозорци, ниска линия на вратите, широкообхватни огледала за задно виждане и опция за инсталиране на до осем камери, които предоставят добра видимост около целия автомобил. В допълнение, системата Volvo Dynamic Steering, налична като опция, прави маневрирането по-лесно и подобрява както ергономията, така и безопасността.

Работното място на водача е оборудвано с новия интерфейс на Volvo Trucks, който включва дигитални инструменти и регулируем волан с опция за накланяне във всички посоки.

Високият покрив осигурява пространствен интериор с много място за движение. Вратите имат широк ъгъл на отваряне, което прави влизането и излизането от кабината по-лесно. В допълнение са налични нови осветени степенки с повърхност против подхлъзване и отчетливо маркирани в оранжево дръжки, проектирани да бъдат ергономични и леснозабележими в различни условия. Интериорът на кабината предлага многообразни отделения за съхранение на каски, ръкавици и друго необходимо оборудване. 

Улеснения за производителите на надстройки осигуряват по-бързи доставки

Важна задача за разработчиците на новите автомобили бе да постигнат къси срокове за надстройчиците. В сътрудничество с водещи експерти от компании, специализирани в пожарните камиони, екипът на Volvo за специализирани автомобили разработи подобрения както в кабината, така и в шасито. Отделни компоненти са разположени на места, които да улеснят процеса на надстрояване, както и всичко необходимо за свързване на електрическата система и пневматиката. 

Ние виждаме себе си като най-добър приятел на производителите на надстройки. Нашите нови кабини им позволяват по-бърза доставка на превозното средство до техните клиенти.” споделя Ларс Франк.

Шасито зад кабината е чисто и няма нищо, което да трябва да се демонтира или премества. Резервоарите за гориво, шумозаглушителя и други големи компоненти са разположени под кабината. Вътре в кабината електрическите кабели и маркучите за пневматиката са оборудвани с леснодостъпни точки за свързване. Монтажът на седалките, пейките и коланите е сертифициран от завода.

Факти за новите Volvo FM и Volvo FMX с кабина за екипаж:

  • Проектирани въз основа на стандарт EN 1846 за автомобили за противопожарни и спасителни операции.
  • Кабината е тествана за сблъсък съгласно ECE R29-03.
  • Вътрешна височина на покрива 160 см (отпред) и 161 см (отзад).
  • Вратите могат да се отварят до ъгъл от 79 градуса (отпред) и 75 градуса (отзад).
  • Конфигурация на осите: 4×2, 4×4.
  • Варианти на двигатели: Volvo D11 или D13 (Eвро 3, 5 и 6).
  • Вал за отвеждане на мощност (ПТО) за до 2000 Нм
ИзточникVolvo Trucks
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари