4 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоСтроителна и логистична техникаBomag: Първи стъпки в автономността

Bomag: Първи стъпки в автономността

Bomag: повсеместна дигитализация и първи стъпки в автономността

Немският гранд представи както пред широка, така и пред специализирана публика първия си автономен валяк, който изпълнява всички обичайни функции, но без оператор и без кабина. Продължава повсеместната дигитализация на работните процеси и функции на валяците.

Преди няколко години един продуктов мениджър от водещ световен производител сподели следното: “Все повтарям на моите конструктори – когато се събудите сутринта, си мислете за роботи”. Определено доста компании в бранша вече мислят за роботи, и то съвсем резонно – липсата на квалифицирани оператори, а понякога и на каквито и да е оператори, принуждава бизнеса да търси нови и нови решения. Е, роботът валяк на Bomag се казва Robomag. Той бе демонстриран в действие през пролетта на 2019 г. по време на мегаизложението bauma 2019, както и по време на Bomag Innovation Days 2019 през есента.

Все още концептуален модел

Robomag е името на напълно автономния двубандажен валяк (базиран на конвенционалния модел BW154), конструиран от Bomag като технологично изследване, заявява производителят. Той е конструиран на базата на постиженията от сътрудничеството на компанията с Техническия университет в Кайзерслаутерн в областта превръщането на валяци в напълно автономни системи. Използват се технпологии като GPS, Lidar (активни оптични сензори) и най-модерни датчици за местоположение.

Изцяло автономният двубандажен валяк Robomag може да действа напълно самостоятелно в определена работна зона. За товарене и разтоварване от камион или ръчно управление просто се използва дистанционното. Системата за автоматично управление получава информация за местоположение, ситуация и движение чрез комбинация от различни технологии за ориентация в пространството, “усещане” на заобикалящата среда и обезопасяването ù. Вложена е доста сложна система от сензори за разпознаване на обекти около машината с цел избягване на сблъсъци. В допълнение към напълно автоматичния режим Robomag е предвидено да следва ръчно въведени модели на валиране с идеята да работи автономно дори при по-специфични приложения.

И докато двубандажният валяк се движи автономно, добре познатата система за управление на уплътняването на асфалта Asphalt Manager 2 на Bomag се грижи за интелигентния активен контрол и мониторинга на силата на уплътняване. В същото време Asphalt Manager 2 гарантира, че самото валиране се документира изцяло.

Android и за асфалта

Дигитализация на макс – това от Bomag го владеят перфектно. Ето че излезе и приложението Bomap за проследяване и документиране на уплътняването на почва и асфалт в реално време. То може да се свали безплатно от Google Play Store и да се инсталира на всяко устройство с Android. За разлика от други съвременни системи за постоянен контрол на валирането Bomap e интуитивен за работа и няма нужда някой да ви учи как да го използвате, заявяват от Bomag.

Bomap документира валирането на всеки валяк чрез GPS-връзка. Резултатът може да се изведе на файл PDF и да покаже на клиента свършената работа на обекта по ясен и цялостен начин. В крайна сметка ефективността се повишава значително – не се стига до свръхуплътняване на настилката и клиентът печели от икономията на работни часове и гориво, а и намалява амортизациите.

Bomap използва лесноразбираема цветова скала. Различните цветове обозначават степента на уплътняване, което улеснява управлението на строителния обект. За получаване на още по-прецизна карта на валирането от Bomag предлагат GPS-антена с магнитна стойка, която се свързва с използваното устройство чрез Bluetooth.

Бъдещето е днес

От немския производител са подготвили интерфейс за измерваща технология, който всъщност е под формата на обикновен ъпдейт (BOMAG interface for measuring technology). Така Bomap ще се свързва директно с валяка и ще запаметява също и други данни като твърдост на почвата, температура, работна честота и амплитуда на бандажа и др. Предстои въвеждането на облачна платформа за Bomap, чрез която машините ще се свързват една с друга. Това позволява много полезни допълнителни функции и анализи, които могат да се ползват и прилагат навсякъде чрез Bomap. В облака ще могат да бъдат планирани и архивирани дори самите строителни проекти.

ИзточникBomag
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари